Ταχοδυναμική Σχέση

Τι παραπάνω θα μπορούσε να μάθει ο επιστήμονας της άσκησης για την Ταχοδυναμική σχέση; Στα περισσότερα πανεπιστημιακά συγγράμματα, μαζί με την Μηκοδυναμική σχέση, είναι ζήτημα αν αφιερώνονται περισσότερες από 1-2 σελίδες. Εύκολα κάποιος μπορεί να σκεφτεί  ότι τόσο ο ορισμός  όσο και η πρακτική εφαρμογή τους είναι τόσο απλές που δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση. 

Όσον αφορά  την προοπτική για πρακτική εφαρμογή, προσωπικά μετά από περίπου 17 έτη κατάλαβα ότι ουδέποτε την είχα αντιληφθεί. Ταυτόχρονα, διαπίστωσα ότι ποτέ δεν είχα καταφέρει να  κατανοήσω  ολοκληρωμένα όλες τις σημαντικές εκφάνσεις της θεωρίας αυτών των πολύ σημαντικών σχέσεων. Πιστέψτε με, το να κατανοήσετε ουσιαστικά την Ταχοδυναμική σχέση, δεν έχει να κάνει απλά με το να περάσετε με επιτυχία το σχετικό διαγώνισμα Φυσιολογίας ή Εργοφυσιολογίας.  

Μαθαίνοντας να διαβάζετε με κριτική σκέψη

Πόσο σίγουροι είστε ότι κατανοείτε αυτό που διαβάζετε; 

Πόσο σίγουροι είστε, ότι όσοι έχουν αναλάβει την ευθύνη να σας διδάξουν κατανοούν αυτό που σας διδάσκουν; 

Διαβάζοντας το ηλεκτρονικό σεμινάριο μου Μηκοδυναμική & Ταχοδυναμική σχέση, θα έχετε την ευκαιρία να αντιληφθείτε την απόσταση που μπορεί να υπάρχει ανάμεσα στο διαβάζω και κατανοώ. Χωρίς την πλήρη κατανόηση είναι αδύνατο να υπάρξει η διερεύνηση και η διεύρυνση των προοπτικών για πρακτική εφαρμογή. Οι προοπτικές για πρακτική εφαρμογή, αποτελούν την κύρια αιτία για να δεσμεύσετε τον χρόνο σας διαβάζοντας την θεωρία.  

Μα, 

  • Θυμάμαι τι λέει η επιστημονική θεωρία”
  • “Παρακολουθώ στενά την επιστημονική έρευνα”
  • “Έχω διδακτορικό”
  • “Έχω μεταπτυχιακό”
  • “Είχα άριστους βαθμούς στο μάθημα μυϊκής ενδυνάμωσης, κινησιολογίας, αθλητικής βιομηχανικής, φυσιολογίας, κινησιολογίας, αθλητικής φυσικοθεραπείας, λειτουργικής ανατομικής, εργομετρίας και εργοφυσιολογίας”

Διδακτορικό έχουν και οι επιστήμονες που δημοσιεύουν και αυτή την έρευνα σχετικά με την Ταχοδυναμική Σχέση, αλλά όπως θα διαπιστώσετε κάτι δεν έχουν καταλάβει σωστά.

Έτσι λοιπόν γράφουν: 

”The slower a skeletal muscle shortens the greater the force it can generate during contraction and vice versa.”

Όμως, διαβάζοντας την πρωτοποριακή έρευνα του Hill (”πατέρας της Ταχοδυναμικής Σχέσης”) το 1938, μπορούμε να καταλάβουμε την μεγάλη πιθανότητα παρερμηνείας, μιας σχέσης που έχει διατυπωθεί και διδάσκεται για περισσότερα από 80 έτη. 

Από την έρευνα του Hill: 

”This hope has been realized, and some astonishingly simple and accurate relations have been found, relations, moreover, which (among other things) determine the effect of load on speed of shortening”
 
΄΄If the load is small, the speed of shortening is high and the increment in the heat rate is large: if the load is greater, the speed of shortening is less and the increment in the heat rate is smaller.”
 
Για ποιο λόγο δεν μπορούμε να ερμηνεύσουμε την καμπύλη της ταχοδυναμικής σχέσης αντίστροφα; 
 
Ποιο μπορεί να είναι το πρακτικό πρόβλημα που μπορεί να προκύψει από την αυθαίρετη, αντίστροφη ερμηνεία της Ταχοδυναμικής Σχέσης; 
 

Πραγματική αξία

Αν έπρεπε να διαλέξω μόνο ένα λόγο για να επενδύσετε χρόνο και χρήμα στα σεμινάρια μου, αυτός δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από την ευκαιρία να καλλιεργήσετε τον τρόπο με τον οποίο διαβάζετε και  επεξεργάζεστε τα όσα διαβάζετε, ανεπηρέαστοι από την επιστημονική πιστοποίηση του συγγραφέα. 

 
 

 

 

 

Εγγραφή

Αν σας άρεσε το άρθρο, εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων για νέες δημοσιεύσεις.

Προστεθείτε στους 247 εγγεγραμμένους.
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *