Π. Δ.


Εδώ και λίγες μέρες, συνειδητοποίησα ότι έκλεισα ένα χρόνο προπόνησης ακολουθώντας τα προγράμματά σου (συμπεριλαμβάνω το Νοέμβριο του 2017 που ερχόμουν στο τότε γυμναστήριό σου αλλά όχι τον Φεβρουάριο του 2018, που γυμναζόμουν στο Yava του Κορυδαλλού, έχοντας ψιλοαλλάξει το πρόγραμμά σου). Αναλογίστηκα αν και πόσο έχω προοδεύσει ακολουθώντας το πρόγραμμά σου, με βάση τόσο τους αρχικούς στόχους, όσο και τους στόχους όπως αναδιαμορφώθηκαν μετά τη ΓΟΠ και τον τραυματισμό μου στη μέση. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να σου γράψω έναν μικρό απολογισμό και τις εντυπώσεις μου από την συνεργασία μας μέχρι τώρα.

Ας αρχίσω από αυτά που φαίνονται εύκολα με το μάτι. Σε σύγκριση με το Νοέμβριο του 2017 που νομίζω ότι ήμουν 55kg, είμαι 6 κιλά βαρύτερος και έχω ένα ικανοποιητικό και πολύ λογικό, βάσει της υγείας μου, της πολύ απότομης απώλειας βάρους που είχα και του τρόπου ζωής μου (κοιμάμαι λίγο και είμαι κάπως αγχώδης), ποσοστό λίπους. Στην τελευταία λιπομέτρησή μου, το λίπος προσδιορίστηκε στο 16%. Προχωρώντας αργά αλλά σταθερά, ξαναφτάνω στο φυσιολογικό μου βάρος (62-70Kg, αν θυμάμαι καλά) και ταυτόχρονα γίνομαι δυνατότερος και πιο μυώδης. Αν δεν είχα ένα σωστό και προσαρμοσμένο στην κατάστασή μου πρόγραμμα γυμναστικής να ακολουθήσω, θα μου ήταν σίγουρα πιο δύσκολο να πάρω βάρος με σωστό τρόπο και, παράλληλα, να μην χειροτερέψει η κατάσταση της υγείας μου. Περιμένω ότι έχω να δω πολύ μεγαλύτερη βελτίωση στο κομμάτι της εμφάνισης και της ενδυνάμωσης μπαίνοντας στο δεύτερο συνεχόμενο χρόνο (σχεδόν) αδιάκοπης προπόνησης με αντιστάσεις.

Έχω ξεχάσει τελείως τον πόνο στο γόνατο, για τον οποίο σου είχα γράψει στο πρώτο mail που σου έστειλα, ενώ ο πόνος στη μέση που αντανακλά στο αριστερό πόδι, ένα πολύ πιο δύσκολο και ενοχλητικό πρόβλημα, επανέρχεται μόνο σποραδικά. Ακόμα κι όταν επανέρχεται, μετά από κάποια λάθος κίνηση ή λόγω του τρόπου που η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση με αναγκάζει να κοιμάμαι, έμαθα πως να τον αντιμετωπίζω και να επανέρχομαι γρήγορα στη ρουτίνα μου. Ξέρω πόσο δύσκολο είναι να απαλλαγεί κανείς οριστικά από τα συμπτώματα μιας προβολής μεσοσπονδύλιου δίσκου και δεν περιμένω θαύματα, παρά μόνο λειτουργικές συνταγές για την αντιμετώπισή του.

Θυμάμαι ακόμα την απαίτησή μου, σχεδόν όπως την έγραψα στο πρώτο mail που σου έστειλα: » Εφόσον, λοιπόν, μπορείτε να σχεδιάσετε ένα πρόγραμμα το οποίο να είναι ασφαλές για μένα και να με βοηθά να προπονήσω πάνω από μια φυσικές ικανότητες και όχι μόνο μια, π.χ. υπερτροφία, θα ήθελα να έρθω στο γυμναστήριό σας για να σχεδιάσετε το πρόγραμμα και να αρχίσουμε τις συνεδρίες». Ήμουν σίγουρος απ’ όταν διάβασα το blog σου και κατάλαβα ότι πρόκειται να συνεργαστώ, για πρώτη φορά στη ζωή μου, με επιστήμονα φυσικής αγωγής και όχι με γυμναστή που χορηγεί προγράμματα που «δουλεύουν» για τον μέσο ασκούμενο ή που δούλεψαν στον εαυτό του, ότι θα κατόρθωνες να σχεδιάσεις ένα τέτοιο πρόγραμμα, όσο δύσκολη περίπτωση κι αν ήμουν. Προφανώς, οι απαιτήσεις που είχα τότε δε μπορούν να είναι οι απαιτήσεις που έχω τώρα, διότι έχουν έρθει τα πάνω-κάτω στη ζωή μου, όμως συγκρίνοντας την ιδανική προπόνηση που είχα στο μυαλό μου ότι θα μου έγραφες τότε με το πρόγραμμα που ακολουθώ τώρα, βλέπω σχετικά λίγες διαφορές και δε μπορώ να μη νιώσω ευχαριστημένος που δεν έχουμε παραμελήσει τον αρχικό μου στόχο. Θα μου άρεσε το πρόγραμμά μου να ήταν ένα κλικ πιο αθλητικό, με deadlifts, front squats, άλματα σε κουτί και άλλα τέτοια ΄΄επικίνδυνα΄΄ ή καλύτερα όχι ιδανικά για την ώρα, όμως, όπως έχεις γράψει σε αρκετά άρθρα σου, τα «θέλω» μας πρέπει να προσαρμόζονται στα «μπορώ» μας (και τα «μπορώ» μας, με σκληρή και συστηματική δουλειά, γίνονται περισσότερα όσο ο χρόνος περνά). Γενικά, έπαθα πλάκα που «έπεσα» σε έναν εξαιρετικό personal trainer την πρώτη κιόλας φορά που επιχείρησα να συνεργαστώ με κάποιον.

Ένα μεγάλο στοίχημα για μένα ήταν το αν και για πόσο θα μείνω προσηλωμένος στη συνεργασία μας και στο πρόγραμμά μου. Έχω ξεκινήσει αρκετές φορές στη ζωή μου διάφορες μορφές γυμναστικής, όμως, τις περισσότερες απ’ αυτές δεν έμενα προσηλωμένος σε κάποια από αυτές για πάνω από ένα εξάμηνο. Παρατούσα σχετικά σύντομα κάποιο πρόγραμμα άσκησης που ξεκινούσα, συνήθως λόγω διάφορων αλλαγών και ανακατατάξεων στη ζωή μου, αλλά κι επειδή το βαριόμουν ή έχανα το κίνητρό μου διότι δεν έβλεπα αποτελέσματα, και ήθελα να ξεκινήσω κάτι καινούργιο. Το ότι προπονούμαι αυστηρά με αντιστάσεις για πάνω από έναν χρόνο, σε σημείο εθισμού και παρά τα προβλήματα υγείας και τους τραυματισμούς που ανακύπτουν δείχνει ότι κέρδισα το στοίχημα. Σε όλα σου τα προγράμματα, οι ασκήσεις ήταν πολύ πιο ενδιαφέρουσες και λειτουργικές από τις βαρετές ασκήσεις απομόνωσης που έκανα στα προγράμματα αντιστάσεων που ακολουθούσα παλιότερα, και αυτό μου έδινε ένα ιδιαίτερο κίνητρο να μείνω συνεπής σε αυτά.

Το ότι, εκτός από personal trainer, ξεχωρίζεις και σαν άνθρωπος, φαντάζομαι ότι θα το έχεις ακούσει από πολλούς ασκούμενούς σου, φίλους και γνωστούς, αλλά δε γίνεται να μην στο γράψω κι εγώ.  Έχω να θυμάμαι το καλό κλίμα που δημιουργούσες κάθε φορά που ερχόμουν στο Body Solutions για προπόνηση, την ηρεμία και την φιλικότητά σου, αλλά και την εντιμότητά σου (θυμάμαι ακόμα την υπόδειξή σου να κλείσω ραντεβού για εξατομικευμένη άσκηση στην οποία έκανες και αξιολόγηση και όχι για αξιολόγηση, γιατί, όπως έγραψες «Θα έλεγα ότι δεν υπάρχει λόγος να χρεωθείς 40 ευρώ για να είμαστε αποκλειστικά 60′ μαζί.»). Το ενδιαφέρον που έδειξες για τα θέματα τις υγείας μου, δεν περιορίστηκε μόνο σε συμβουλές με την σφραγίδα του ειδικού από τη μεριά σου, αλλά εξελίχθηκε σε ισότιμη επικοινωνία με το να μου μιλήσεις κι εσύ για δικά σου, αντίστοιχα  προβλήματα υγείας και τον τρόπο που τα ξεπέρασες.

Ελπίζω να δηλώνω ακόμα περισσότερο ευχαριστημένος όσο περνούν τα χρόνια και, εφόσον όλα πηγαίνουν καλά, συνεχίζω να γυμνάζομαι με τα προγράμματά σου.