Tennis elbow και γυμναστική με βάρη


Tennis elbow και γυμναστική με βάρη

Ο όρος »tennis elbow» ή συνήθως »εξωτερική επικονδυλίτιδα» αναφέρεται στον πόνο της εξωτερικής επιφάνειας του αγκώνα (Εικόνα 1). Ως καταλληλότερος για την περιγραφή του προβλήματος έχει προταθεί ο όρος  »εξωτερική επικονδυλαλγία» καθώς και »τενοντοπάθεια της έξω επιφάνειας του αγκώνα». Περισσότερες πληροφορίες για τον πόνο της εξωτερικής επιφάνειας του αγκώνα εδώ.  Σε καμία περίπτωση το »tennis elbow» δεν πρέπει να συγχέεται με το »golfer’s elbow» καθώς στην περίπτωση του δεύτερου ο πόνος εντοπίζεται στην εσωτερική επιφάνεια του αγκώνα (εικόνα 2).

Εικόνα 1.

 

Εικόνα 2.

Μπορώ να γυμνάζομαι με βάρη αν εμφανίζω συμπτώματα tennis elbow;

Ναι!

Δεδομένου ότι πόνος στην εξωτερική επιφάνεια του αγκώνα σε αυτή την περίπτωση μπορεί να διαρκέσει από 6 μήνες μέχρι και 2 χρόνια (89% επανέρχεται στο 1 έτος), θα έλεγα ότι είναι τουλάχιστον κρίμα η σύσταση για καθολική αποφυγή της προπόνησης με αντιστάσεις για όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Όπως συστηματικά αναφέρω στα τελευταία μου άρθρα ο personal trainer πρέπει να δίνει λύσεις σε οτιδήποτε δυσχεραίνει και περιορίζει την πρόοδο του ασκούμενου.

Τι προκαλεί την εμφάνιση του tennis elbow;

Η υπέρχρηση των μυών στην εξωτερική επιφάνεια του αγκώνα. Δηλαδή ορισμένοι από τους εκτείνοντες του καρπού χρησιμοποιούνται πολύ περισσότερο σε σχέση με τους καμπτήρες του καρπού.

Παράδειγμα μηχανισμού:

Η συχνή κάμψη του αγκώνα με την παλάμη να κοιτάει προς τα κάτω (Βίντεο εδώ) σε σχέση με την κάμψη του αγκώνα με την παλάμη να κοιτάει προς τα πάνω (Βίντεο εδώ).

Τι σχέση μπορεί να έχει η κάμψη του αγκώνα με τους εκτείνοντες του καρπού;

Υπάρχει μια ποικιλία μυών που μπορούν να κάμψουν (λυγίσουν) τον αγκώνα. Ένας από τους πιο σημαντικούς και πλέον »διάσημους» είναι και ο δικέφαλος βραχιόνιος (Εικόνα 3). Η συμμετοχή του δικέφαλου βραχιόνιου στην κάμψη του αγκώνα μεγιστοποιείται όταν το αντιβράχιο βρίσκεται σε ύπτια θέση (Βίντεο 2). Παράλληλα ο δικέφαλος βραχιόνιος είναι ένας σημαντικός υπτιαστής του αντιβραχίου με τη συμμετοχή του να μεγιστοποιείται όταν ο αγκώνας βρίσκεται σε κάμψη.

Εικόνα 3 από εδώ.

 

Στην περίπτωση που η κάμψη του αγκώνα πραγματοποιείται με την παλάμη να κοιτάει προς τα κάτω, και άλλοι μύες αναλαμβάνουν δράση με τη συμμετοχή του δικέφαλου βραχιόνιου να μειώνεται. Αυτοί οι μύες είναι ο μακρός (Εικόνα 4) και ο βραχύς (Εικόνα 5) κερκιδικός εκτείνων του καρπού.

Εικόνα 4 από εδώ.
Εικόνα 5 από εδώ.

Παρότι αυτοί οι μύες αναφέρονται σπανίως σαν καμπτήρες του αγκώνα (το όνομά τους επίσης δεν παραπέμπει σε κάμψη του αγκώνα), παρατηρώντας τα σημεία στα οποία προσφύονται γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι υπό προϋποθέσεις ο ρόλος τους μπορεί να αναβαθμιστεί συμμετέχοντας σημαντικά στην κάμψη του αγκώνα. Αυτό που πρέπει να τονίσουμε εδώ είναι ότι οι παραπάνω μύες μπορούν να ενεργούν ως σημαντικοί καμπτήρες του αγκώνα μόνο όταν το αντιβράχιο βρίσκεται σε πρηνή θέση.

Προκαλώντας πόνο στην εξωτερική επιφάνεια του αγκώνα

Αρκετά άτομα που έχουν διαγνωσθεί με tennis elbow μπορούν να εκτελούν κάμψη του αγκώνα με το αντιβράχιο σε πρηνή θέση χωρίς να αισθάνονται πόνο στην εξωτερική επιφάνεια του αγκώνα. Ο πόνος συνήθως ξεκινάει όταν η κάμψη του αγκώνα με το αντιβράχιο σε πρηνή θέση συνδυαστεί με την έκταση του καρπού και την κάμψη των δαχτύλων. Δηλαδή όταν το χέρι συλλάβει κάτι (Εικόνα 6).

Εικόνα 6

Παρατηρώντας τα test του Cozen (Εικόνα 7 -8) για τη διάγνωση της εξωτερικής επικονδυλίτιδας γίνεται αντιληπτός ο παραπάνω συνδυασμός:

Κάμψη του αγκώνα, αντιβράχιο σε πρηνή θέση, καρπός σε έκταση και δάχτυλα σε κάμψη.

Εικόνα 7 από εδώ.

Από την παραλλαγή του test του Cozen (Εικόνα 7) παρατηρούμε επιπλέον την εφαρμογή αντίστασης του εξεταστή στην έκταση του μεσαίου δακτύλου. Εδώ ο στόχος του εξεταστή είναι να ενεργοποιηθεί περαιτέρω και ο κοινός εκτείνων τους δακτύλους (Εικόνα 8). Ο κοινός εκτείνων τους δακτύλους συμμετέχει στην έκταση του καρπού και έκτεινει τα δακτύλα.

 

Εικόνα 8 εδώ.

 

Εικόνα 9 από εδώ.

 

Μια σημαντική παρατήρηση

Τα σημεία πρόσφυσης των μακρός και βραχύς κερκιδικός εκτείνων του καρπού (Εικόνα 4 & 5) καθώς και του κοινός εκτείνων τους δακτύλους (Εικόνα 8), εντοπίζονται στην εξωτερική επιφάνεια του αγκώνα (Εικόνα 1), ακριβώς στο σημείο που γίνεται αντιληπτός και ο πόνος στα άτομα που έχουν διαγνωσθεί με tennis elbow.

Αντιμετωπίζοντας το μηχανισμό του tennis elbow

Υπάρχει σημαντική διαφορά ανάμεσα στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων και την αντιμετώπιση του μηχανισμού που προκαλεί τα συμπτώματα. Η φυσικοθεραπεία με παθητικά μέσα, η φαρμακευτική αγωγή με μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη, οι τοπικές ενέσεις κορτιζόνης και οι ιμάντες επικονδυλίτιδας αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων και όχι στην αιτία που προκαλεί τα συμπτώματα. Η αντιμετώπιση του μηχανισμού που προκαλεί ή επιδεινώνει τα συμπτώματα του tennis elbow περιλαμβάνεται στην παρακάτω πρόταση:

Περιορισμός της χρήσης των μακρός (Εικόνα 4) και βραχύς (Εικόνα 5) κερκιδικός εκτείνων του καρπού για την κάμψη του αγκώνα καθώς και του κοινός εκτείνων τους δακτύλους για την έκταση του καρπού όταν τα δάκτυλα βρίσκονται σε κάμψη.

Πολύ συχνά τα άτομα που εμφανίζουν συμπτώματα tennis elbow δεν προπονούνται με αντιστάσεις ούτε παίζουν τένις. Προφανώς οι »ευκαιρίες» (Εικόνα 10) για παρατεταμένη ή συχνή κάμψη του αγκώνα με το αντιβράχιο σε πρηνή θέση, τον καρπό σε έκταση και τα δάχτυλα σε κάμψη, δεν προϋποθέτουν τη συμμετοχή σε προπόνηση δύναμης ή αγώνες τένις.

Εικόνα 10

Συμπέρασμα

Η αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί τη γενικότερη τροποποίηση και προσαρμογή του τρόπου με τον οποίο εξυπηρετούμε τις καθημερινές μας ανάγκες.

tennis elbow και Γυμναστική με βάρη

Βασική αρχή

Καμία άσκηση του προγράμματος δεν πρέπει να προκαλεί πόνο και επιδείνωση των συμπτωμάτων.

Η παραπάνω αρχή μπορεί να συνεπάγεται με:

  1. Mείωση της έντασης και της ποσότητας
  2. Αποφυγή ή τροποποίηση της εκτέλεσης ορισμένων ασκήσεων ακόμα και αν δεν φαίνεται να σχετίζονται άμεσα με την περιοχή που εντοπίζεται το πρόβλημα.

Παραδείγματα ασκήσεων – Τρόποι εκτέλεσης που μπορεί να επιδεινώνουν το πρόβλημα

  1. Κάμψη αγκώνων με πρηνή λαβή (Βίντεο εδώ).
  2. Έλξεις με πρηνή λαβή (Βίντεο εδώ).
  3. Κωπηλατική με πρηνή λαβή (Βίντεο εδώ).
  4. Goblet Squat κρατώντας το βάρος με αυτό το τρόπο (Βίντεο εδώ).
  5. Πίσω κάθισμα με μπάρα (Βίντεο εδώ).
  6. Μπροστινό κάθισμα με λαβή αγωνιστικού τύπου (Βίντεο έδω).

Όλες οι παραπάνω ασκήσεις οδηγούν σε: Κάμψη του αγκώνα με το αντιβράχιο σε πρηνή θέση, τον καρπό σε έκταση και τα δάχτυλα σε κάμψη.

Τροποποιώντας με στόχο τη συμβατότητα

  1. Κάμψη αγκώνων με ύπτια λαβή (Βίντεο εδώ).
  2. Έλξεις με ύπτια λαβή (Βίντεο εδώ).
  3. Κωπηλατική με ύπτια λαβή λαβή (Βίντεο εδώ).
  4. Goblet Squat κρατώντας το βάρος με αυτό τον τρόπο (Βίντεο εδώ).
  5. Μπροστινό κάθισμα με αυτή τη λαβή τύπου (Βίντεο έδω).

 

Εγγραφή

Αν σας άρεσε το άρθρο, εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων για νέες δημοσιεύσεις.

Προστεθείτε στους 194 εγγεγραμμένους.

+ There are no comments

Add yours